ONZE DIENSTEN
-
AdBlue verwijderen
AdBlue wordt gebruikt in een proces genaamd Selective Catalytic Reduction (SCR) om de stikstofemissies van uitlaatgassen van dieselmotoren te verminderen. AdBlue is goed voor vrachtwagens, maar staat erom bekend erg kostbaar te zijn. Als u wilt dat uw truck het AdBlue-verbruik volledig elimineert, kunt u de regeleenheid dienovereenkomstig herprogrammeren. In onze instellingen brandt het foutlampje op het dashboard niet. Opmerkingen: Het AdBlue-systeem (of vergelijkbaar systeem) mag alleen worden verwijderd van circuits die worden gebruikt voor off-road of racen. Het gebruik van een voertuig op de openbare weg met dergelijke uitgeschakelde systemen is volledig de verantwoordelijkheid van de eigenaar/bestuurder. Als u het verbruik van AdBlue in uw vrachtwagen volledig wilt elimineren, kunnen we de ECU herprogrammeren om dit toe te laten. Bij onze aanpassing zullen de foutlampjes op het dashboard niet verlichten. Opmerking: Verwijdering van het AdBlue-systeem (of dergelijke) mag uitsluitend worden uitgevoerd op vrachtwagens voor off-road of racing gebruik. Het gebruik van een voertuig op openbare wegen met een dergelijk systeem dat is uitgeschakeld is volledig voor het risico van de eigenaar / exploitant.
-
Catalyst Heating
Om de uitstoot te verminderen, is het erg belangrijk om de temperatuur van de katalysator zo snel mogelijk na het starten van de motor te verhogen. De koudestartfunctie verhoogt het stationair toerental en past de kleptiming aan om de katalysator zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te brengen. Koudstartgeluid kan vervelend zijn, vooral bij voertuigen zonder katalysator. Daarom biedt Chiptunerz deze "verwijdering" aan.
-
Cylinder on Demand
Sommige auto's sluiten een deel van de cilinders uit bij matige motorbelasting. Deze technologie heet Cylinders on Demand en is terug te vinden in de 1.4 TSI ACT, 4.0 TFSi, Corvette en andere. Wij schakelen deze functie uit. Het voordeel is een snellere motorische reactie.
-
DTC verwijderen
De DTC verwijdert de foutcodes die ervoor zorgen dat het Check Engine-lampje gaat branden. Handig als je geen vervelende lampjes op je dashboard wilt zien tijdens het verwijderen van bijvoorbeeld EGR-kleppen of tuimelkleppen.
-
EGR klep
De EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation Valve) is verantwoordelijk voor het terugvoeren van een deel van de uitlaatgassen naar de motor om deze milieuvriendelijker te maken. De EGR-klep verbrandt de uitlaatgassen meerdere keren voordat ze in het uitlaattraject komen. Het uitschakelen van de EGR stopt de interne vervuiling en verlaagt het brandstofverbruik enigszins.
-
Exhaust Flap Control
Exhaust Flap Control stelt u in staat om te regelen wanneer de uitlaatkleppen open en dicht gaan om meer of minder geluid te maken. De uitlaat gaat in stille modus wanneer de klep wordt gesloten. Als ze volledig open zijn, zal het uitlaatsysteem een maximale "flow" hebben en zal de uitlaat luider zijn.
-
Hard Rev Cut
Met een Hard Rev Cut kunt u zonder tussenkomst van de besturingseenheid naar het maximale toerental rijden tot aan de toerenbegrenzer. Dit geeft het meer kracht en een sterker redlining-gevoel.
-
Hot Start Fix
Sommige motoren hebben softwareproblemen waarbij ze prima starten als ze koud zijn, maar slecht starten zodra de auto op bedrijfstemperatuur is. Dit is een bug in de software van de fabrikant.
-
Immo Startonderbreker Deactiveren
Immo is een afkorting voor immobilizer, in het Nederlands ook wel immobilizer genoemd. Alle auto's geproduceerd na 1995 zijn standaard uitgerust met een startonderbreker. De startonderbreker controleert snel of de code in uw autosleutel overeenkomt met de code in het voertuiggeheugen. Zodra de sleutel is herkend, start de motor. Om verschillende redenen kan de transpondercode op de sleutel niet correct worden gelezen en kan de auto niet starten. Het repareren van dit probleem is zeer professioneel en vaak erg duur. In dit geval kan het eenvoudiger en goedkoper zijn om de startonderbreker uit te schakelen. Start uw auto niet door een startonderbrekingsprobleem, dan kunt u de hoofdcomputer zo wijzigen dat deze de transpondercode in uw sleutel niet controleert.
-
Lambda Deactiveren
U hebt een Sportkats- of Decat-pijp in uw uitlaatsysteem geïnstalleerd, maar brandt uw Check Engine-lampje? Hoogstwaarschijnlijk een emissiefout met foutcodes P0420 en P0430 (Cat Efficiency). Dit probleem kan worden opgelost door deze controles uit de ECU te schrijven, d.w.z. de lambda uit te schakelen.
-
Launch Control
Plotseling accelereren vanuit stilstand? Launch Control elimineert turbovertraging. Als u het koppelings- en gaspedaal ingedrukt houdt terwijl u stilstaat, blijft het toerental van de auto hangen en krijgt u een boost wanneer u wegrijdt. Launch control is alleen beschikbaar in handgeschakelde versnellingsbakken.
-
Left Foot Braking
Remmen met de linkervoet is een remtechniek waarbij de linkervoet remt en de rechtervoet alleen het gaspedaal indrukt.
-
Map Switch Functie
Is uw rijstijl anders dan die van andere bestuurders in uw auto, of wijzigt u op bepaalde momenten zelf uw rijstijl, dan is het zinvol om de functie Map Switch in te schakelen. Met deze functie kan de bestuurder schakelen tussen verschillende modi en instellingen. Zo kunt u altijd de rijmodus kiezen die bij u past. Denk aan race-, sport-, eco-modi, maar ook antidiefstal- en valet-modi.
-
No Lift Shift
Met de no-lift shift-functie kan de bestuurder schakelen terwijl hij het gaspedaal volledig ingetrapt houdt. In plaats van de koppeling los te laten, schakelt u naar een andere versnelling terwijl u het gaspedaal volledig indrukt. Daarom kan de acceleratie worden gemaximaliseerd met minder verloren tijd. De No-Lift-Shift-functie kan alleen opnieuw worden geprogrammeerd in handgeschakelde versnellingsbakken.
-
Original Power on Eco Button
Druk gewoon op "je ECO-knop" en je hebt een normale rijervaring! Extra paarden verschijnen wanneer je op de sportknop drukt. Normaal: Original power Sportbutton: Chiptunerz Tuning
-
Pops And Bangs
Pops and Bangs is momenteel een grote hit. Uiteraard kan Ecu-Soft deze technologie ook toepassen op auto's. Wilt u dat uw auto ook tijdens het rijden brult? Het staat ook bekend als Pops & Bangs, Crackles, Burble on Overrun of Schwulvern. Popping treedt op wanneer de brandstof in de uitlaat explodeert terwijl het gas vrijkomt. Deze technologie is ontworpen om de motor op toeren te houden zodra u stopt met accelereren. De motor zal veel directer reageren wat prettig is, maar we merken toch dat de meeste mensen pops and bangs toepassen voor het gave geluid!
-
Power on R button
Druk 'R' en ga naar een parallele rij-ervaring! Nu door Ecu-Soft te programmeren met uw R-button. Normaal: Original power / Sportbutton: Chptunerz Tuning.
-
Power on Sport Button
Druk 'uw SPORT knop in' en u ervaart de gemapte rij-ervaring! Drukt u de ECO button van uw auto in dan verdwijnen de extra paarden weer. ECO Button : Original power Sportbutton: Chiptuning Tuning
-
Start-Stop Deactiveren
Bent u het ook zo zat dat uw auto automatisch uitschakelt wanneer u stilstaat, bijvoorbeeld bij een verkeerslicht, dan kunnen wij de regeleenheid herprogrammeren om het start/stop-systeem uit te schakelen. Automatische uitschakeling bespaart natuurlijk brandstof en vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Start/stop-systemen zijn beschikbaar op verschillende BMW-, Toyota- en Mercedes-modellen.
-
Swirl Flaps
Op diverse BMW modellen zijn Swirl Flaps, gaskleppen of wervelkleppen gemonteerd. Bij lage belasting, laag motortoerental en als de motor koud is, draaien de kleppen om roetvorming en brandstofverbruik te verminderen. Bij een hoge belasting en hoog toerental staan de kleppen gewoon open zodat ze geen drukval veroorzaken. Het probleem met de swirl flaps is dat ze kunnen afbreken waarbij de swirl flap in de cilinder belandt.
-
TVA uitschakelen
Een TVA wordt ook wel een Throttle Valve Actuator genoemd. Een TVA in de auto regelt de toevoer van lucht/mengsel naar de verbrandingsmotor. Bij benzinemotoren wordt de snelheid en het vermogen geregeld door middel van versnellings of mengdosering. Dieselmotoren hebben over het algemeen geen gasklephuis nodig. In moderne dieselvoertuigen wordt het inlaatluchtvolume echter vergemakkelijkt met behulp van uitlaatgasrecirculatie-smoorkleppen, die voorkomen dat de motor trilt wanneer het contact wordt uitgeschakeld. TVA's worden vaak geassocieerd met veel klantproblemen.
-
V Maxx Verwijderen
Veel voertuigen zijn geprogrammeerd met een maximumsnelheidsbegrenzer genaamd V-Maxx. Met de V-maxx verwijderd kan de auto de topsnelheid bereiken.